Onsdag eller fredag? ;)

Idag är det onsdag, eller fredag, vilket du vill ;) Jag har nämligen helg nu, eller gentligen inte. Men jag ska inte på skolan imorgon och på fredag fick jag en hem uppgift. Kan det bli bättre?
Nu ska jag passa på att tvätta upp, sova, mysa med hunden, gosa med hunden och fixa hunden.
Ikväll tänker jag baka en kladdkaka, jag tycker nämligen att hälsan är viktigt. Men min lärare i idrott och hälsopedagogik sa idag "Ibland är lite fika hälsa och livskvalitet. Man får inte låsa fast sig och aldrig äta något onyttigt."

Men jag ska ut och köra en PW imorgon för frukost och då förbränner man massor. Alltså hälsan är viktigt för att man ska orka och må bra.

Vi skulle skriva om vi trivs med livet idag. Jag kan göra en kort sammanfattning:
Jag älskar livet, varje dag är ett nytt äventyr. Jag har fantastiska vänner och en fin familj. Jag gör saker jag tycker om och trivs med livet. Jag vet att Gud stöttar mig, finns för mig, hjälper mig, tröstar mig, lyssnar på mig och älskar mig i alla lägen.
Nu låter det som att jag aldrig har svackor men det har jag. Svackor då jag blir påmind om det förflutna. Men jag försöker komma över det. Jag måste helt enkelt leva här och nu... Och nu ska jag baka min kladdkaka ;)

Kommentarer
Postat av: Gun

Vad skönt att du funnit din lycka i livet!



Sv: Kul att din mamma också heter Gun! Jag har aldrig gillat mitt namn egentligen, men börjar vänja mig nu när jag är 47 år, haha!:D

2009-09-10 @ 19:42:10
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0